יום שלישי, 16 בינואר 2018

השפעת המדיה על תרבות עישון הקנאביס בקרב בני נוער

בחודשים האחרונים תכננתי ובניתי קופסאת בריחה מניעתית בנושא של קנאביס. תוך כדי תיכנון הקופסא וכתיבת התוכן נחשפתי למידע רב אודות הקנאביס, כמובן שאת המידע השגתי באינטרנט. בתהליך חיפוש המידע אודות הקנאביס נתקלתי בתופעה מפתיעה ומדאיגה - רוב החומר המצוי באינטרנט, מקדם את השימוש בצמח הקנאביס ומתייחס אליו בצורה חיובית מאוד. מעטות הן הכתבות אם בכלל, המתייחסות לצמח בצורה שלילית או מייחסות לו איזשהן השפעות שליליות. החיפוש נעשה גם באנגלית והעלה תוצאות דומות. והשאלה שעלתה לי לראש היא, איך בני הנוער מושפעים מהפרסום החיובי הזה במדיה הפופולרית.
כיום רוב בני הנוער 92% בין הגילאיים 13-17 נכנסים כול יום לרשת, כתוצאה משימוש רב בטלפונים ניידים בגילאים צעירים. רוב הטלפונים היום בעלי יכולת גלישה מה שחושף את הנוער והילדים למידע שברובו לא מתאים לטווח הגילאים שלהם. 
בשנים האחרונות ירד טווח הגילאים של עישון מריחואנה בקרב בני הנוער, והטכנולוגיה רק מקלה עליהם. עם התפתחות המדיה החברתית הלחץ החברתי גלש לעולם המדיה. תמונות, סרטונים ופוסטים של בני נוער מעשנים קנאביס במסיבה יעודד בני נוער אחרים לבלות במסיבה באותה דרך. הלחץ החברתי הדיגיטלי מעצים את הלחץ על בני הנוער ששרויים גם ככה בתקופת בגרות סוערת. השימוש בקנאביס שהוא כבר נפוץ בקרב בני הנוער, הופך להיות נורמה מקובלת, כחלק בלתי נפרד מגיל ההתבגרות, כאשר המדיה הפופולרית רק מחזקת את ההתנהגות הזאת ומגדירה אותה כהתנהגות מגניבה ולא מזיקה. יתרה מכך ישנם אתרים בארץ שמשווים את תופעות הלוואי או תסמיני הגמילה מעישון קנאביס לתסמיני גמילה מהפסקת שימוש של סוכר וקפה. ב- 25% מהסרטים היום יש לפחות סצנה אחת של עישון קנאביס ללא השלכות, להיפך הסצנות לרוב הן "מגניבות" וכייפיות שהנוער ירצה לחקות. ישנם אתרים שמעודדים שימוש בקנאביס בקרב בני הנוער בטענה שהנוער היום חכם יותר מבעבר כיוון שהוא חשוף יותר למידע ויודע את ה'אמת' על הקנאביס ולכן לא נישמע לממסד ולבתי הספר שמסבירים שהקנאביס מסוכן ויודע שעדיף קנאביס על פני שתיית אלכוהול. אנו כהורים וכאנשי חינוך מחוייבים לידע את הנוער בכול דרך אפשרית על ההשלכות הקשות שעלולות לקרות בעקבות עישון הקנאביס. אנחנו חייבים להסביר לבני הנוער שלצד ההשפעות החיוביות שיש בצמח הקנאביס, יש גם השלכות הרסניות שעלולות לשנות מסלול חיים שלם של נער או נערה.

תגובה 1:

  1. האינטרסים הכלכליים והפוליטיים שולטים בתקשורת והתקשורת שולטת בכולם. התמכרות היא בעיה שכולם צריכים לטפל בה. קנאביס יכול לגרום להתמכרות פסיכולוגית; קשה לעצור בדיוק כמו התמכרות פיזית. תודה על הפעלת הבלוג הזה.

    השבמחק

מהו LSD

LSD טריפים, קרטונים, אסיד ובול. LSD או בשמותיו האחרים טריפ, אסיד, קרטון ובול הינו סם הזייתי שניתן לצרוך אותו במגוון דרכים כאשר הדרך המ...

כך מתחיל